Стани спонсор
 
 
Лектори

Асен Гагаузов, министър, Министерство на регионалното развитие и благоустройството

Завършва специалност “Счетоводна отчетност” във Висшия институт за народнo стопанство, Варна. Има следдипломна квалификация по икономика и управление на инвестиционния процес в УНСС, София.Повече от 15 години работи като главен специалист и началник отдел в Окръжен кооперативен съюз, Окръжен съвет и Общински народен съвет - гр.Сливен.
От 1993 до 1995 г. е главен данъчен инспектор в Териториално данъчно управление, гр. Сливен.
През 1995 г. е назначен за заместник кмет по финансовата и социална политика в Община Сливен. Бил е член на Управителния съвет на Националното сдружение на общините в България.
Депутат от Сливен в 38-то Народно събрание.
През 1999 година е избран за кмет на Община Сливен. От юли 2001 г. е народен представител от Сливен в 39-то Народно събрание. Бил е заместник - председател на Комисията по местно самоуправление и регионална политика и член на бюджетната комисия.
През юни 2005 г. Асен Гагаузов  отново е избран за народен представител от Сливен и от август 2005 година е министър на регионалното развитие и благоустройството.

Майкъл Фриц изпълнява длъжността директор на мисията на ААМР в България от юли 2005.

От февруари 2005 до юли 2005 г-н Фриц е изпълняващ длъжността директор на ААМР на мисията за Централен Азиатски регион. От 2001 до февруари 2005 е заместник директор за същия офис. Майкъл Фриц става част от Агенцията за международно развитие през 1988 като стажант по Международно развитие във Вашингтон. От 1990 до 1999 е служител в Кот Д’ивоар Бурунди, Украйна и Босна и Херцеговина.

Майкъл Фриц завършва Щатския университет Портланд, Орегон, където се дипломира с отличие , по психология и статистика, а след това получава магистратура по международен бизнес в същия университет.

Преди да започне работа в Чуждестранните служби през 1988, г-н Фриц работи в частния сектор на различни управленски позиции, включително организационна отбрана и управление на болници в Саудитска Арабия.

 

Вилем ван Ее, посланик, Посолство на Холандия в България 

Вилем ван Ее е извънреден и пълномощен посланик на Кралство Холандия в България. Той представя своите акредитивни писма на Президента на България на 9-ти септември 2005г.

Вилем ван Ее започва своята кариера в Министерство на външните работи в Холандия през 1987г. Той изпълнява различни функции, както в Министерството в Хага, така и в посолства на Холандия в различни държави.

От 1997 до 2001г. той е личен секретар на Министъра на външните работи в Холандия. След това е заместник директор на мисията на Холандското посолство в Рим, където обслужва холандските интереси в Италия и Сан Марино.    


Джим Крисинджър, ръководител на управленски екип, Щат Айова, САЩ

Г-н Крисинджър е ръководител в администрацията на Щата Айова от 1997 г. Налага ориентираната към резултати система на управление на щата, включително “преоткриването”, стратегическото и оперативното планиране, измерването на постиженията и комуникациите

Носител е на Награда за иновации в управлението на Школата по управление “Дж. Ф. Кенеди” при Харвардския университет  (2005) и на Награда за иновации на Съвета на щатските управи (2004). 

Класиран в челото на класацията на американските щати на Governing Magazine, в категория “Управление за резултати”. 

Спечелил е безвъзмездно финансиране от Фондация “Слоан” за създаване на мрежа от специалисти в областта на резултатите в щатите Айова и Минесота. 

Национален презентатор, преподавател и консултант по преоткриване и управление за резултати. 

Създател на ориентирането към постижения “партньорство за преоткриване” с “Пъблик Стратеджис Груп”.  

Автор на Закона за отчетността на управлението (в сила от 2001 год.) и ръководител на прилагането му. 

Участник в процеса на създаване на визия и планиране в качеството си на директор на “Айова 2010: Съвет по стратегическо планиране" към губернатора на щата. 

Осъществява наблюдение върху щатската инициатива за ранното детство и овластяването на общността.

 

Роджър Хорам, директор, "Партньорства и проекти", Търговска палата на Единбург, Великобритания

Роджър Хорам оглавява екипа по бизнес и обучение към Търговската плата на Единбург. Екипът предоставя обучение на работното място, набор от отворени курсове, специализирани обучения (например, стимулиране на разнообразието) и финансирани от правителството проекти, насочени към задоволяване нуждите от обучение на членовете на Палатата, на фирмите и жителите на Единбург. Той управлява и администрира финансирани от ЕС шотландски проекти за е-бизнес - “Скотиш ентърпрайз”  и дванадесетте местни предприятия. За последните три години стойността на тези проекти е от порядъка на 7 милиона паунда.

След 20-годишна кариера в областта на туризма, през 1999 година Роджър започва работа в Търговската палата на Единбург като обучител по Информационни технологии, след което става ръководител на екипа по е-бизнес, а понастоящем и на подразделението за обучение.

Има магистърска степен с отличие по управление на информационни технологии и понастоящем подготвя докторантура на тема установяване на връзка между е-обучението и резултатите на фирмите.

Роджър Хорам е създал широка мрежа в Европа и извън нея – както в обществения, така и в частния сектор, местен и международен – в областите бизнес развитие и заетост.
Директор е на Единбургското партньорство за обучение през целия живот и е член на инициативната група на единбургското партньорство “Заедно за работни места”.

Христо Йонков, член на управителен съвет, Бизнес сдружение “Севлиево 21 век”

От февруари 1999 до 2005г. е председател на Управителния съвет на  Бизнес сдружение "Севлиево 21 век", а понастоящем е член на УС на сдружението.

Христо Йонков завършва Технически университет Русе със специалност “Двигатели с вътрешно горене”. От април 1995г. до настоящия момент е изпълнителен директор на "АББ Авангард" АД, гр. Севлиево. Преди това последователно заема длъжностите зам.-директор по производствени въпроси, зам.-директор по капитално строителство и инженерно внедрителска дейност и началник “Конструктивен отдел” към “Авангард”, гр. Севлиево; конструктор, впоследствие ръководител група към База за развитие и внедряване на ЕТ, гр. София; ръководител конструктивна група в НИПКИ -ТМ, гр. Плевен; ръководител група в МЗ “Оригинал”, гр. Севлиево.
 


Найден Зеленогорски, кмет, Община Плевен

Завършва икономика в УНСС, а по-късно специализира „Мениджмънт и маркетинг“ в Ротердам, Холандия. Народен представител е в 38-то Народно събрание. През 1999 г. е избран за кмет на Община Плевен, а през 2003 г. е преизбран за втори мандат. По  проект, провеждан за трета поредна година от Световната организация на кметовете със седалище в Лондон, Англия, е номиниран от град Шарлотсвил, щат Вирджиния, САЩ, за Световен кмет на 2006 година.

Зеленогорски е носител на медал и почетен плакет за държавник на 2002 година от Института за биографични категоризации - подразделение Европа, асоцииран към IBC Кембридж, Великобритания.

Два мандата е член на делегацията на Конгреса на местните и регионалните власти към Съвета на Европа в Страсбург.

Удостоен е със сребърен Георгиевски кръст на честта и почетен знак "190 години от Бородинската битка".

Г-н Зеленогорски е председател на Асоциацията на българските градове и региони и член на постоянните комисии по “Икономическа политика” и “Бюджет, финанси и финансов контрол”.

В периода от 1992 до 1997 г. е генерален директор на "Български пощи" - Плевен. Два мандата е общински съветник в Плевен и eдин мандат - заместник районен кмет в Плевен.

Мария Дивизиева, зам.-министър, Министерство на държавната администрация и административната реформа

От 2005 г. Мария Дивизиева е заместник-министър на държавната администрация и административната реформа, отговарящ за регионалната координация, управлението на програми и проекти и европейската координация и международното сътрудничество.

През 2000 г. Мария Дивизиева завършва магистратура по право в СУ  “Св. Климент Охридски”.

Година по-късно е съдебен кандидат в Софийския градски съд и стажант в адвокатска кантора. В периода 2001-2003 г. е парламентарен секретар в Министерството на икономиката, а от 2003 до 2005 г. – в Министерството на транспорта.


Василка Сирачевска, програмен координатор, Фондация за реформа в местното самоуправление

От 2006г. Василка Сирачевска работи във ФРМС по управление на програми свързани с е-управление; участва в разработването на редица проекти и европейски програми; извършва консултации за изграждане на звена за изнесено административно обслужване на местно ниво. В периода от 2001 до 2005г. работи в тогавашното Министерство на енергетиката и енергийните ресурси, като началник отдел „Канцелария и информационно обслужване”. Преди това последователно заема позициите - електронна и програмна поддръжка в Завод за съобщителна техника, Благоевград; ИТ подръжка и мениджмънт, началник отдел в Община Благоевград. Василка Сирачевска е магистър Компютърни системи, ИТ и Социално управление, към Технически университет – гр. София. Има допълнителни специализации към Техническия университет; институт Роботрон, Лайпциг, Германия; Американската агенция за международно развитие.

Василка Сирачевска е отличена с Първа международна награда SAVVY на Асоциация по комуникации и маркетинг на общините и окръзите на САЩ, в категория "Предоставяне на услуги" с разработка на тема "Информационна система на общинска администрация и нови ИТ" през 1999г.; Годишна награда Мениджър на годината в областта ИТ решения на IDG през 2003г. и избрана за ИТ личност на годината в конкурса ИТ иновации 2006. 

 

Димитър Димитров, зам.-министър, Министерство на труда и социалната политика

От септември 2005 г. Димитър Димитров е заместник-министър на труда и социалната политика. Той организира и координира дейността на МТСП в сферата на: политиката на пазара на труда; европейската интеграция и международните отношения; европейските фондове, международни програми и проекти. Наблюдава и координира дейността на следните дирекции: Политики на пазара на труда - с изключение на Сектор "Равни възможности на жените и мъжете"; Европейска интеграция и международни отношения; Европейски фондове, международни програми и проекти. Димитров наблюдава и координира дейността и на: Агенцията по заетостта; Българо-Германските центрове за професионално обучение в Стара Загора, Пазарджик и Плевен; Социалноинвестиционния фонд.

Димитров завършва Университета по архитектура, строителство и геодезия през 1977 г., а през 1987-1989 г. следва политология в Академията за обществени науки в Москва.

През 1983 г. е заместник-кмет по строителството в Община Стара Загора, а през 1989 г. е отново заместник-кмет, отговарящ по социалните въпроси. Народен представител е от 37-ото, 38-ото и 39-ото Народно събрание, член на Комисията по труда и социалната политика и на Комисията по местно самоуправление.


Филип Дънлъп, директор “Икономическо развитие”, Град Обърн, Щат Алабама, САЩ

Филип Дънлъп е директор на икономическия отдел в град Обърн от 1984 г. От тогава той е инициатор и инспиратор на разработването на високо оценена програма за икономическо развитие на Града. Привлича инвестиции, които се измерват с над 4 500 нови работни места и приблизително 500 млн. долара в капитали. Той има голям опит в програми за задържане на бизнеса, развитие на търговията, жилищно строителство и привличане на нови индустрии от САЩ, Европа и Азия. Филип Дънлъп участва в редица изложения в Европа и работи по проекти в Полша, Унгария, България, Чешката република, Словения, Западна Европа и Азия. Г-н Дънлъп и екипът му превръщат Обърн в една от 50 най-горещи точки за инвестиране в САЩ (по класация на списание Expansion management), а сътрудничеството между администрация бизнес и Университета на Обърн, което той инициира, новаторските подходи при предлагане на стимули за бизнеса и непрекъсната работа върху развитие на работната сила, прави възможно изграждането и успешното функциониране на пет технологични парка в Града.

От 1974 до 1984г. работи за Община Бирмингам, Щат Алабама, където разработва програми за развитие на човешкия ресурс и управлява по забележително успешен начин щатски грант за общинско развитие, както и други федерални грантове. Разработва и изпълнява проекти базирани на принципите на обществено-частни партньорства.

 

Галина Михнева, зам.-председател, Консултативен съвет за развитие на човешките ресурси, Област Габрово

Галина Михнева е изпълнителен директор на Габровската търговско-промишлена палата от март, 2000 г. От ноември 2001г. е хоноруван асистент към Технически университет – гр. Габрово. От септември 2002г. е управител и член на управителния съвет на Национален център за професионално обучение в системата на Българска търговско – промишлена палата (БТПП) – клон Габрово. Галина Михнева е ръководител на отдел “Оценяване на съответствието” във фирма “Еталон 99 ” ООД – гр. Габрово от декември 2000г. През периода от декември 1991 до март 2000г. работи като експерт в БТПП за Габровска област. Преди това заема последователно длъжностите технолог, машини с цифрово - програмно устройство в “Импулс” АД – гр.Габрово; инженер, микропроцесорна техника към институт “Точно машиностроене” – Габрово;  аспирант, хоноруван асистент към Технически университет - Габрово; главен конструктор и конструктор на периферна компютърна техника, член на Техническия съвет на институт “Мехатроника”  в Габрово.     

Галина Михнева получава магистърска степен по “Електронна техника” от Технически университет – Габрово и бакалавърска степен по “Международен маркетинг и външна търговия” от УНСС – гр.София.

Василена Визева, Изпълнителен директор, Център за професионална ориентация, СУ “Св. Климент Охридски”

Завършва специалност “Българска филология” в Софийски университет “Св. Климент Охридски”. Член на екипа на Център за професионална ориентация на СУ “Св. Климент Охридски” от 2003 г. През 2005 г. е избрана за негов директор.

От 2004 г. взима участие в обучението по проект “Пазар на труда” на Американската агенция за международно развитие и “Джоб Тайгър” за обучение на специалисти по кариерно развитие. През октомври 2005 г. е сертифицирана за GCDF (Global Career Development Facilitator) кариерен консултант.

                   

Нина Радева, зам.-министър, Министерство на икономиката и енергетиката 

Нина Радева завършва Висшия икономически университет във Варна, магистър по икономика. Специализира в САЩ, Дания, Германия, Гърция, Холандия, Полша, ЮАР. През септември 2005 г. заема поста заместник-министър на икономиката и енергетиката, Европейска интеграция.

Председател е на Комисията по бюджет и финанси.

В периода 2001 – 2005 г. е народен представител в 39-то Народно събрание.

От 1998 до 2001 г. е синдик към Пловдивски окръжен съд и хоноруван преподавател в ПУ "Паисий Хилендарски".

От 1985 г. Нина Радева последователно заема длъжностите учител в Строителен техникум – Пловдив, старши асистент към Техническия университет - гр. София, ръководител направление в Бюро по труда - гр. Пловдив и управител на консултантска фирма "Хирон МК" - клон Пловдив.

                     

Стив Тейлър, управляващ директор, Ideeas ltd

Стив Тейлър е управляващ директор на Ideeas Ltd. - консултантска фирма, работеща в областта на икономическото развитие и екологията, с централа в Шотландия. Специалист е по разработване на проектни идеи и има редица успешно реализирани проекти, финансирани от европейски източници.

В продължение на няколко години г-н Тейлър работи в общински отдели по планиране и транспорт в Шотландия и Лондон. За кратко заема длъжности в Германия и Финландия. Преди 15 години започва дейност в частния сектор, където работи за големи консултантски фирми като “Аткинс и Хайдър”, а 2004 г. основава собствена фирма.

Стив Тейлър е спечелил за клиентите си европейски грантове на стойност около 100 милиона евро и е работил в различни области, като например обновяване на градски и селски райони, туризъм, водоснабдяване и канализация, рециклиране, транспорт и развитие на бизнеса. Представлявал е британското правителство в Унгария и Естония в качеството на британски експерт по обновяване и е участвал в няколко международни проекта, финансирани по програма ИНТЕРРЕГ.

Помагал е за създаване на обществено-частни партньорства, насочени към спечелване на европейско финансиране и разработване на висококачествени, икономически устойчиви проекти.

Николай Минков, член на управителен съвет, "Средногорие Мед" индустриален клъстер

Николай Минков е управляващ партньор в Юкономикс ООД - център за знания в инфраструктурата и енергетиката, публичните и комунални услуги, издател на списание „Ютилитис”, част от издателската група Икономедиа АД и германската Verlagsgruppe Handelsblatt.

Член е на СД на Елаците Мед АД, на УС на „Българска асоциация на ютилити контракторите” и председател на Комитет „Инфраструктура, енергетика и ютилитис” на КРИБ.

Съосновател и директор е на съвместна програма „Европейски ютилити мениджмънт” с Американския университет в България и на магистърска програма „Икономика и мениджмънт в инфраструктурата, енергетиката и комуналните услуги” в Стопански факултет на Софийския университет. Преподавател е по проектно финансиране и публично-частно партньорство.

Тодор Попов, председател, Общински съвет, Пазарджик

Завършва специалност “Право” в Софийски университет “Свети Климент Охридски” през 1991 г. Работи като младши съдия и районен съдия при Пазарджишки окръжен и районен съд в периода от 1992 до 1995г.

От края на 1995г. и досега упражнява дейност като адвокат, специалист по гражданско право.

Общински съветник - втори мандат. Избран за председател на Общински съвет –  Пазарджик през ноември 2003г.

През 2005г. е избран за заместник-председател на Управителния съвет на Асоциация на общините от южен централен район “Хебър”.

 

Димчо Михалевски, зам.-министър, Министерство на регионалното развитие и благоустройството

Димчо Михалевски е магистър по политически мениджмънт, Нов български университет,

и магистър "Промишлено и гражданско строителство", УАСГ - гр.София. През 2002 г. придобива квалификация "Добрите практики в местната власт" в Нов български университет, а през 1993 г. - квалификация "Управление на човешките ресурси" към УНСС - гр. София. От 2004 г. до 2005 г. е изпълнителен директор на "СД Лайтинг" АД. В периода 2000 - 2003 г. е зам.-кмет на Община Кърджали. От 1992 г. заема последователно длъжностите началник цех в Домостроителен комбинат - гр. Кърджали; заместник-директор на “Строителство и строителни услуги”, гр.Кърджали; изпълнителен директор на “Ковег” - Кърджали и управител на “Булгар Продукт” ООД.


Галина Митева, зам.-кмет, Община град Добрич

Галина Митева е заместник кмет на Община град Добрич от ноември 2003 г., с ресор „Икономическо развитие и евроинтеграция”.  През мандат 1999-2003г. е общински съветник. Член е на управителния съвет на проект «Заетост чрез подкрепа на бизнеса» - JOBS. Заема управленски позиции в Агенцията за регионално-икономическо развитие на Добрич, Бизнес-център Добрич, Национален център за професионално обучение в  в системата на Бъргарската търговско-промишлена палата (БТПП) - клон Добрич. Тринадесет години е била бизнес-консултант,  в БТПП и Евро-Инфо Център BG809.

Има опит в стратегическо планиране на регионалното развитие; разработване и управление на проекти, насочени към икономическо развитие, заетост, транснационално сътрудничество, развитие на гражданското общество.

Завършила е Софийски университет «Климент Охридски» със специалност немска филология, има квалификации по външна търговия и право. Галина Митева е заклет преводач към Министерство на  външните работи.


Валери Андреев, зам.-кмет, Община Русе

Зам.-кмет по “Бюджет, приватизация и стопански дейности” в Община Русе от 1 декември 2003 г. Завършва Русенския университет със специалност “машинен инженер” и получава допълнителна квалификация по международен бизнес в Университета за национално и световно стопанство - гр. София.

Валери Андреев е председател на Русенската Търговско - Индустриална Камара.

Професионалният му опит включва работа като специалист по маркетинг в “Руболт” ООД; търговски директор в “Зора” АД; началник отдел “Търговски договори и пазарно проучване” в “Свободна безмитна зона” EАД. В продължение на една година изпълнява длъжността производствен директор в “Свободна безмитна зона” - Русе.

Джордж Шултц, директор, Община Секешфехервар, Унгария

Г-н Шултц има над 10 години опит в общинските програми за развитие. Той се присъединява към общинския екип на Секешфехервар през 2003г., като директор на кабинета на кмета. Отговорен е за текущото развитие и направление в стратегията за местно икономическо развитие, както и цялостното управление на партньорството. Неговите текущи отговорности по проекти включват управление на националната програма “Полюс на конкуренция” за Секешфехервар и изпълнението на програма ИНТЕРРЕГ ІІІ – финансирана от проект “Модел”. В допълнение, той има голям опит в междуобщинско сътрудничество и съвместни проекти между общини, региони, побратимени градове и местни партньори в областта на работната сила, изследвания и развитие, клъстерни мрежи и развитие на малки и средни предприятия. Като икономист и човек, който се занимава с развитие на градската среда, той има специфичен опит в планирането на проекти на местно ниво, тяхното развитие, изпълнение и контрол. Джордж Шултц завършва научна магистратура по Икономика в Университета по стопански науки в Будапеща.

Иван Аспарухов, кмет, Община Мездра

Иван Аспарухов е кмет на Община Мездра от 1999г. Преди това заема длъжностите зам.-кмет на Община Мездра; управител на ТБ “Балканбанк” – клон Зверино; управител на “Вархим” ООД – гр.Мездра и в сферата на капиталното строителство в ПВИ “Христо Ботев” – с.Зверино.

Аспарухов е член на управителния съвет на НСОРБ и председател на управителния съвет на АО “Хемус – запад”. Завършва Стопанската академия „Д. Ценов”– гр. Свищов, специалност „Управление на бизнеса”. Има допълнителни квалификации към Университета за национално и световно стопанство и Нов български университет - гр.София по „Местно самоуправление и местни финанси”.

Марина Димова, програмен координатор, Фондация за реформа в местното самоуправление

В периода от 1996 до 1998г. Марина Димова работи като офис мениджър в “БВ Консултинг” ООД – гр.София. През 1999г. тя започва работа във ФРМС. Понастоящем е координатор на проект „Селска мрежа и ЛИДЕР”, финансиран от Министерство на земеделието и горите и ПРООН; координатор на проект “Концепция за създаване на национална мрежа за развитие на селските райони в България”, финансиран от Министерство на земеделието и горите и координатор общини в рамките на програма “Подобряване на социалната среда” на Фондация “Чарлз Стюарт Мот”. Координирала е също “Разработване на Общински планове за развитие 2007 – 2013” с обхват 14 общини в България, март – юли 2005 г., ААМР; проект “Българските общини – компетентни участници в усвояване на фондовете на ЕС”, 2002 – 2005 г., “Отворено общество”; проект “Разработване на Програма за поддържане и развитие на зелената система на Столична община с участието на заинтересованите страни”, март 2004 г–май 2005 г. и е ръководила екип в процеса на разработване на Регионалните планове за екотуризъм – Централен Балкан – юг и север, 2002 – 2003, ARD.

Марина Димова получава магистърска степен по  “Местно и регионално развитие” от Университета в Тренто, Италия и магистратура по “Японистика” от СУ “СВ. Климент Охридски”, гр. София.

Преминала е редица сертифицирани квалификационни курсове както към български институции и организации, така и в Португалия, Полша, Унгария, Прага, Чехия.